NFF Grasrottrener, Delkurs 1: Barnefotballkurset [Online] på TEAMS
Kursinformasjon
Kursstart og -slutt
9.3.2021 17:00 -
9.3.2021 20:00Påmeldingsfrist
Sted
Ikke kjent
Arrangør
Troms Fotballkrets
Påmeldte
22 av 50
Pris
Gratis
Tre moduler – totalt 16 timer:
- Barnefotballens verdigrunnlag og konsekvenser for meg som trener, laget og klubben
- Klubben og treneren som tilretteleggere for god fotballaktivitet – sammen
- Hvordan holde barna i flytsonen
- Treneren som veileder, samt NFF Skoleringsplan 6–8 år
Delkurs 1 består av 3 moduler som hver er satt sammen av e-læring, klasseromsundervisning og praksisøkt på feltet. For at du skal få fullt utbytte av kurset, er det viktig at du gjør oppgavene og følger opplegget. På den måten møter du godt forberedt til kurssamlingene og vil kunne være en positiv bidragsyter på samlingene. Det gjør også at vi kan bruke mer tid på praktiske øvelser ute på treningsfeltet.
NB! Før du møter til den første virtuelle klasseromsamlingen, må du ha gjennomført alle e-læring leksjoner i modulen som er tilgjengelig for deg. Etter endt klasseromsamling, vil ny modul bli tilgjengelig.
- Alle som har et trenerverv i barnefotballen i aldersgruppen 6–8 år bør ha kurset som bakgrunn for å kunne gjennomføre god fotballaktivitet.
- Alle som ønsker å starte og gå videre på NFFs utdanningsstige.
Hovedmål:
- Etter gjennomgått kurs skal en kunne sette i gang og lede fornuftig og tilrettelagt fotballaktivitet som skaper mestring, trygghet og dermed trivsel for alle – både på trening og i kamp, med laget, på årstrinnet og mellom årstrinn i klubben.
Delmål:
- Ha kjennskap til barnefotballens verdigrunnlag og konsekvenser for treneren, laget og klubben
- Vite hvordan klubben og treneren skal samarbeide for å skape god barnefotball, herunder klubborganisering for god differensiering og jevnbyrdighet
- Ha kunnskap om hvordan trening og kamp skal planlegges, organiseres og gjennomføres for å holde ungene i flytsonen slik at det blir god og riktig aktivitet, og dermed trivsel for barna
- Vite hvilke fotballaktiviteter som både er motiverende og som gir læring på dette aldersnivået. De nasjonale rammeplaner er utgangspunktet for planlegging og gjennomføring av øktene.
- Ha kunnskap om hvordan man skal opptre og veilede slik at alle skal trives
Ingen