En økt bestående av både teori og praksis. Til praksisen benyttes det eksternt utøverarbeid. Instruktør leder praksisen hvor deltagerne bidrar med gruppearbeid og øktledelse. Instruktøren leder teorien hvor deltakerne bidrar med gruppearbeid og individuelt arbeid.
De som har fullført Trener 1 utdanningen.
Kunnskapsmål:
• Ha en inngående kunnskap om Forsvarsskolen.
• Ha god forståelse av metodisk innlæring av forsvarsferdigheter.
• Ha en nivåtilpasset øvelsesbank for utvikling av forsvarsferdigheter for ulike spillesituasjoner.
• Ha god forståelse for fysiske og mentale forutsetninger for forsvarsferdigheter.
Ferdighetsmål:
• Opptre på en måte som fremmer mestring og utvikling, og som bidrar til et trygt, positivt og godt læringsmiljø.
• Kunne utarbeide en langsiktig plan for utvikling av individuelle forsvarsferdigheter.
• Beherske ulike metodiske verktøy for å planlegge og gjennomføre trening for innlæring og videreutvikling av individuelle forsvarsferdigheter.
Ha bevissthet rundt bruk av ulike pedagogiske virkemidler i treningsarbeidet.